עיצוב חוויות למידה | עדי חי ליבנה | פרק 124 | רעב לידע פודקאסט עם אור דניאל
תכירו את עדי חי ליבנה מעצבת חוויות למידה ומנכ"לית חברת הקפסולה – פיתוח ארגוני הרפתקני. בפרק נדבר על עיצוב חוויה, שהיא דיסציפלינה הולכת ומתפתחת וחוצת-תחומים ,המתמקדת ביצירת סביבות, מוצרים ושירותים המספקים חוויות משמעותיות. נלמד למה חשוב ליצור חוויות למידה? איך עושים את זה בעזרת מודל חמשת האלמנטים? מהי היררכית החוויות ואיך ללמוד Experience design? ועוד.

מוזמנים/ות לשתף:

בפרק נדבר בין השאר על הסוגיות הבאות:

  • הכרות
  • איך הגעת לעבודה הזו של 'יצירת חוויות?'
  • נשמע שיש דיסציפלינה של יצירת חוויות, מה זה?
  • מה זה אומר המעבר מ'כלכלת חוויות' ל'כלכלת טרנספורמציה'?
  • למה חשוב חווית למידה מבחינת אפקטיביות? איך אני עושה את זה?
  • בואי נדבר ונדגים עם מודל חמשת האלמנטים איך עושים את זה?
  • התקלה: איזו חוויה חשבת שתהיה הצלחה והייתה כישלון? ולהפך
  • אי אפשר לעשות מכל דבר חוויה. האם אנחנו לא שוחקים את המילה ואת העובדים שלנו? (היררכית החוויות)
  • בונוס: הקולג' של האקסטרה חוויות לא רגילות (נשמע טוב יותר באנגלית)
  • מה תמליצי להם ללמוד איך להיכנס ללמוד Experience design?
  • באיך את לומדת משהו חדש? (שאלה חוזרת לכל מרואיין/ת)
  • האם יש משהו שהייתי צריך לשאול ולא שאלתי?

שמעו בנגן

האזנה עם כתוביות

קישורים רלוונטיים

עדי חי ליבנה בפייסבוק- כאן

עדי חי ליבנה בלינקדין- כאן

האתר של עדי- כאן

קריאה נוספת

עיצוב חוויה, היא דיסציפלינה הולכת ומתפתחת וחוצת-תחומים, 

המתמקדת ביצירת סביבות, מוצרים ושירותים המספקים חוויות משמעותיות. היא כוללת עיצוב מכוון של מפגשים אינטראקטיביים, סוחפים ובלתי נשכחים בהקשרים שונים, במטרה למשוך משתמשים ברמות רגשיות, קוגניטיביות וחושיות.

עולם עיצוב החוויות נשען על עקרונות של פסיכולוגיה, סוציולוגיה, אנתרופולוגיה ומדעי המוח, כדי להבין טוב יותר את ההתנהגות האנושית והמניעים והגורמים הפנימיים שיוצרים השפעה מתמשכת על האדם, וזאת כדי להתאים חוויות משמעותיות עבור ה"משתמשים". 

לכן, עבור עולמות הלמידה, נוכל לקחת כלים מתחום עיצוב החוויות בכדי להציע חוויות למידה ייחודיות ואף בלתי רגילות, ללומדים שלנו.בנוסף, בתקופתנו ישנו מעבר מ"כלכלת החוויות" ל"כלכלת הטרנספורמציה", מכיוון שדרך חוויה אנשים מצפים לעבור טרנספורמציה – וזה מתקשר ישירות לעולם הלמידה וההדרכה – שתומך בתהליכי שינוי.

 

עיצוב החוויה מאפשר לנו לתכנן אסטרטגית את "מסע המשתמש", ובעולמות הלמידה הגיוני הרבה יותר שנקרא לזה – "מסע המשתתף". 

בזכות חוויה למידה מעוצבת נוכל להציע ללומדים שלנו, בין אם מדובר בסדנה/הרצאה/כנס/יום עיון/אונבורדינג ועוד…: 

חוויה אימרסיבית, חווית all-in, התמסרות לחוויה, וגם חוויה רב-חושית.

כלי נוסף שעוזר לארגן את האופן שבו אנחנו חווים ומעצבים חוויות, הוא "היררכיה של חוויות" – 

  • Ordinary. We might pay attention to these everyday experiences in the moment, but they’re not “sticky” enough to make an impact.
  • MemorableIf we not only pay attention to an experience, but also experience an emotion – whether positive or negative – it becomes memorable.
  • Meaningful. If we then add insight – i.e. learn something about ourselves, an idea or person, or the world around us – the experience then becomes meaningful.
  • Transformational. When all of the above plus a change occurs.

כלי "עיצוב" נוסף שלקוח מעולמות השיווק ורלוונטי עבורנו ביותר בהקשר של עיצוב חוויות – "פרסונה" ללומדים שלנו – כי הכל מתחיל ברגש – ואם נשים את עצמנו לרגע בנעלי הלומד – נוכל לברר איך נרצה שהוא ירגיש/יתנהג/מה יספר על החוויה, כשהיא תסתיים? מי הלומד שלנו ולמה הוא זקוק? מה מטרתו כשהוא ניגש ללמידה הספציפית הזאת? מה יענה על הציפיות שלו ומה יפתיע אותו ויגרום ל "וואו זה היה מעבר לציפיות שלי!".

 

האזינו בפלטפורמה הנוחה לכם

פרקים

שמעתם/ן על הספר 'למידה אבולוציונית'? בואו לקרוא עוד…

דילוג לתוכן