רובוטים חברתיים | ד"ר רינת רוזנברג קימה | פרק 27 | רעב לידע פודקאסט עם אור דניאל
ד"ר רינת רוזנברג קימה מרצה וחוקרת בפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה בטכניון, הפוסט-דוקטורט שלה הוא על רובוטים חברתיים בחינוך. בואו להכיר את סוכני הפדגוגיה החדשים – רובוטים בשירות הלמידה. נדבר על מחקרים ותפיסות של בני האדם את הרובוטים והרובוטים את בני האדם. איך יכולים הרובוטים החברתיים לשפר את הלמידה? האם יידרש בעתיד ללמד אוריינות רובוטית? האם הרובוט החברתי יחליף את המורה? ניגע גם בשאלה הגדולה מכל האם יש לרובוטים נשמה? ועוד שאלות מסקרנות רבות, האזינו בפרק.

מוזמנים/ות לשתף:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

בפרק נדבר בין השאר על הסוגיות הבאות:

  • הכרות
  • איך הגעת לחקור על 'רובוטים חברתיים'?
  • האם אנחנו מתייחסים אחרת לישות פיזית (רובוט) או ישות וירטואלית (דמות במסך) בלמידה?
  • מה זה רובוט חברתי? איך רובוטים חברתיים יכולים לסייע בחינוך ולמידה?
  • האם הרובוטים החברתיים יכולים לעזור לפתח מיינדסט גדילה (Growth mindset) אצל ילדים?  
  • האם היה ניסוי שהראה כי שימוש ברובוטים חברתיים שיפר את הלמידה?
  • איך הלומדים תופסים את הרובוט כישות? (ספוילר: כישות אמיתית)
  • האם הרובוט היה בנוי כבן אדם? האם מתייחסים אחרת לרובוט בצורת כלב או אדם?
  • אתיקה של הרובוטים החברתיים, האתגרים והדילמות של רובוטים בחינוך
  • הרובוט יכול להעביר אימון/תהליך למידה לילד אוטיסטי טוב יותר מאדם אנושי
  • כהורה האם יש יותר יתרונות או חסרונות בשילוב רובוט בחינוך הילד?
  • האם הרובוטים יוכלו להחליף את המורים?
  • האם נלמד בעתיד הקרוב 'אוריינות רובוטית'?
  • קפצנו אל העתיד, האם תרצי שהילדים שלך יגדלו עם רובוטים?
  • לאן את מקווה שעולם החינוך הטכנולוגי ילך בעתיד?
  • אנחנו מפתחים רגשות לרובוטים, בעתיד האם הם יפתחו רגשות אלינו? האם לרובוטים יש נשמה?

שמעו בנגן

קישורים רלוונטיים

פרופיל לינקדין של ד"ר רוזנברג קימה – לחצו כאן

אתר המעבדה של ד"ר רוזנברג-קימה – לחצו כאן (כולל קישור למחקרים)

לקריאה על בנדורה והניסוי של 'נחום תקום' – לחצו כאן

האזינו בפלטפורמה הנוחה לכם

פרקים

דילוג לתוכן