חינוך בראי חקר העתיד | פרופ' דוד פסיג | פרק 28 | רעב לידע פודקאסט עם אור דניאל

חינוך בראי חקר העתיד | פרופ' דוד פסיג | פרק 28

פרופ' דוד פסיג עוסק בחקר העתיד זה למעלה מ-30 שנה והדוקוטורט שלו מאוני' מיניסוטה שבארה"ב בחקר העתיד. הוא נחשב ליחיד בארץ עם תואר שלישי בחקר העתיד. הוא מרצה וחוקר באוני' בר באילן ועומד בראש המעבדה למציאות מדומה. במחקריו הוא מנסה לשפר את מנת המשכל של אוכלוסיות שונות בעזרת טכנולוגיות תלת מימד וממשקי מוח מחשב. פרופ' פסיג משוחח איתנו על הסיבה לכך שהוא יצא לחקור את העתיד, איך הופכים לחוקרי עתידים ועוד.

מוזמנים/ות לשתף:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

בפרק נדבר בין השאר על הסוגיות הבאות:

  • הכרות
  • איך הגעת ללמוד את 'חקר העתיד'? (לפני למעלה מ-30 שנה) זה לא היה נפוץ.
  • אם נחזה את העתיד האם נוכל למנוע אותו? "המטרה של חקר העתיד היא לא לדעת את העתיד…"
  • האם היו מקרים בהם חוקר עתיד ניבא או התריע על מגמה ויצר שינוי?
  • כל אחד יכול להיות חוקר עתידים?
  • היום הדרישה בשוק היא לאנשי 'גם וגם' (מולטידיסיפלינרי) למה אין שינוי במערכת החינוך לכיוון הזה?
  • בראיון אחר ציינת כי 'בקבלת החלטות בקורונה מדינות לא דמוקרטיות קיבלו החלטות טובות יותר'
  • נראה כי הלמידה בחינוך ובאקדמיה לא השתנתה באופן מהותי מימי אפלטון, אבל, האם הייתה מקפצה בלמידה או לא?
  • "גילינו את האש ואנחנו לא יודעים שאפשר עם האש הזו להגיע לירח" (שימוש נכון בטכנולוגיה…)
  • איך זיהיתם כיצד הטכנולוגיה יכולה לעזור לפתח את האייקיו (IQ)?
  • האם הטכנולוגיה יכולה לעזור בפיתוח של מיומנויות רכות? פרופ' פסיג מציג גם את הטקסונומיה של בלום עם תוספות שלו.
  • אפקט פלין (האייקיו של האדם עולה עם הזמן), קורה משהו גדול במין האנושי.
  • בראיון אחר ציינת כי עד 2025 נחווה עוד כ-4-5 גלים של 'קורונה', כיצד עלינו להיערך לעתיד שכזה?
  • הקורונה הראתה מציאות של גדילה בכלכלת 'הנוודים הדיגיטליים' מה דעתך בנושא?
  • החשיבות של מפגש פנים אל פנים ואינטראקציות אישיות (דוג' חיבוק) "עדיין לא נולד האיינשטיין של מערכת החינוך….שימציא את המודל הנכון ביותר עבור מערכת החינוך.."
  • אם היו פונים אליך להקים ועדה/כוח משימה עבור משרד החינוך?(ספוילר, פרסום ראשון: פנו לפרופ' פסיג להקמת כוח משימה)    
  • איך נכין את הילדים שלנו לעולם העבודה העתידי?
  • היכונו לעולם בו כל הטכנולוגיות אחרות לחלוטין ממה שמוכר לנו כיום, ממשק אדם-מכונה ישנה את הדרך בה אנו לומדים וחושבים.
  • מותר האדם מהמכונה מהו?
  • קפצנו בזמן קדימה והוקמה ממשלה, מה תייעץ לממשלה לעשות במערכת החינוך?

 

קרדיט תמונה של פרופ' פסיג: אלכס גורביץ

שמעו בנגן

קישורים רלוונטיים

פרופיל הלינקדין של פרופ' פסיג- לחצו כאן

לבלוג של פרופ' פסיג- לחצו כאן

מסמך מקיף של טקסונומיה מיומנויות וכישורי למידה עתידים של פרופ' פסיג – לחצו כאן (מצגת מעולה נוספת של בית ברל בקישור: לחצו כאן)

האזינו בפלטפורמה הנוחה לכם

פרקים

דילוג לתוכן