בפרק נדבר בין השאר על הסוגיות הבאות:
- הכרות
- איך הגעת ללמוד את 'חקר העתיד'? (לפני למעלה מ-30 שנה) זה לא היה נפוץ.
- אם נחזה את העתיד האם נוכל למנוע אותו? "המטרה של חקר העתיד היא לא לדעת את העתיד…"
- האם היו מקרים בהם חוקר עתיד ניבא או התריע על מגמה ויצר שינוי?
- כל אחד יכול להיות חוקר עתידים?
- היום הדרישה בשוק היא לאנשי 'גם וגם' (מולטידיסיפלינרי) למה אין שינוי במערכת החינוך לכיוון הזה?
- בראיון אחר ציינת כי 'בקבלת החלטות בקורונה מדינות לא דמוקרטיות קיבלו החלטות טובות יותר'
- נראה כי הלמידה בחינוך ובאקדמיה לא השתנתה באופן מהותי מימי אפלטון, אבל, האם הייתה מקפצה בלמידה או לא?
- "גילינו את האש ואנחנו לא יודעים שאפשר עם האש הזו להגיע לירח" (שימוש נכון בטכנולוגיה…)
- איך זיהיתם כיצד הטכנולוגיה יכולה לעזור לפתח את האייקיו (IQ)?
- האם הטכנולוגיה יכולה לעזור בפיתוח של מיומנויות רכות? פרופ' פסיג מציג גם את הטקסונומיה של בלום עם תוספות שלו.
- אפקט פלין (האייקיו של האדם עולה עם הזמן), קורה משהו גדול במין האנושי.
- בראיון אחר ציינת כי עד 2025 נחווה עוד כ-4-5 גלים של 'קורונה', כיצד עלינו להיערך לעתיד שכזה?
- הקורונה הראתה מציאות של גדילה בכלכלת 'הנוודים הדיגיטליים' מה דעתך בנושא?
- החשיבות של מפגש פנים אל פנים ואינטראקציות אישיות (דוג' חיבוק) "עדיין לא נולד האיינשטיין של מערכת החינוך….שימציא את המודל הנכון ביותר עבור מערכת החינוך.."
- אם היו פונים אליך להקים ועדה/כוח משימה עבור משרד החינוך?(ספוילר, פרסום ראשון: פנו לפרופ' פסיג להקמת כוח משימה)
- איך נכין את הילדים שלנו לעולם העבודה העתידי?
- היכונו לעולם בו כל הטכנולוגיות אחרות לחלוטין ממה שמוכר לנו כיום, ממשק אדם-מכונה ישנה את הדרך בה אנו לומדים וחושבים.
- מותר האדם מהמכונה מהו?
- קפצנו בזמן קדימה והוקמה ממשלה, מה תייעץ לממשלה לעשות במערכת החינוך?
קרדיט תמונה של פרופ' פסיג: אלכס גורביץ