בפרק נדבר בין השאר על הסוגיות הבאות:
- הכרות
- מה זה מיתוס? (חוסר ביסוס מסיבות שונות) למה הם קיימים?
- איך הם משפיעים? (דוגמאות מהירות של סגנונות למידה ופירמידת הלמידה של דייל)
- איך להימנע? האם צריך להטיל ספק בכל מידע?
- מיתוס 1- האם אפשר לקרוא מהר יותר (Speed reading)? (ומה כן אפשר לעשות)
- מיתוס 2- אין תועלת בשיעורי בית
- מיתוס 3- האם מבחני IQ מאפשרים לחזות הצלחה בצורה טובה? (הסבר על גודל אפקט)
- מיתוס 4- האם יש לנו אינטליגנציות מרובות? (גרדנר)
- אפקט דאונינג-קרוגר
- ועוד
שמעו בנגן
קישורים רלוונטיים
קישור לבלוג של ד"ר סיגל תפארת
קישור לערוץ יו-טיוב, פלייליסט של חיפוש מידע אקדמי
'סגנונות למידה' (סרטון) אור דניאל – לחץ כאן
'הפירמידה שלא הייתה' (כתבה, הגיע זמן חינוך) – לחצו כאן
'לצאת מהמטריקס איך להיות בודק/ת עובדות' (פודקאסט) לחצו כאן
מיתוס זיכרון צילומי (ויקיפדיה)- לחצו כאן
ספרים:
דיאמנט, ג' (2014). חשיבה חדה: בין מציאות לאשליה. הוצאה עצמית