בפרק נדבר בין השאר על הסוגיות הבאות:
- הכרות
- מה זה טכנולוגיות מסייעות? (3 העקרונות של טכנולוגיות מסייעות)
- הרחבה על המתח בין 'התאמה' ל'עקיפה', התמקדות ב'התאמה'.
- האם יש אנלוגיה/מטאפורה לתאר אדם שמנסה ללמוד ללא טכנולוגיה מסייעת? (מה קורה לאדם שיושב בכיתה ללא טכנולוגיות מסייעות?)
- מה ניתן לעשות אם אין לילד שלכם טכנולוגיות סיוע בבית הספר? או כמבוגר במקום העבודה? (חוק חינוך מיוחד לילדים, חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות).
- מידע סופר חשוב לכל הורה – הסבר על 'תקנת הנגשה פרטנית'!
- מה המצב באוכלוסייה? כמה זקוקים לטכנולוגיות מסייעות? (ספוילר: במדינת ישראל יש אבחון יתר)
- האם את יכולה לתת פתרון טכנולוגי לכל אחד מהצרכים? קר יאה וכתיבה, קשב, ארגון מחשבות, שמיעה, ארגון מידע, ניהול זמן. (המתח בין טכנולוגיה לאימון ולטכנולוגיה לעקיפת קושי)
- איך אני אדע אם אני צריך טכנולוגיה מסייעת? על עצמי או כהורה או לילד/ה שלי.
- טיפים והמלצות לארגונים ועובדים והתייחסות לחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות
שמעו בנגן
קישורים רלוונטיים
לאתר של ד"ר בטי שרייבר – לחצו כאן
לפרופיל של ד"ר שרייבר בלינקדין לחצו כאן
דף הפייסבוק "יש לך פוטנציאל אבללל … " לחצו כאן
לקרוא על תקנת הנגשה פרטנית באתר של בטי – לחצו כאן
דרוש עובד עם הפרעת קשב (סרטון) – לחצו כאן
תוכנות הקראה: עלמה רידר , OneNote
אפליקציות להקראה לאנשים עם הפרעות בקשב ובלמידה –לחצו כאן
אפליקציות להקלדה קולית . לחצו כאן
תכנת מפת חשיבה -סרטון הדרכה . לחצו כאן
אפליקציות מסייעות לסטודנטים עם הפרעות בקשב ובלמידה. לחצו כאן
קול לטקסט: גוגל Transcribe, תכתוב אחי
תמלול ויצירת כתוביות לשיעור מוקלט סקרינ-קאסט-אומטיק לחצו כאן (משמש גם להקלטת מסך בנוסף עם עורך וידיאו ברמה גבוהה)
זמן: טאסק טיימר (בנוסף, יומנים וסוגי טיימר שונים, עדיפות לשעון חול ספירה אחורה)
ארגון מחשבות: גוגל קיפ, VONO (מפות חשיבה: Xmind, Mural)
הספרייה המרכזית לעיוורים ולקויות למידה – לחצו כאן
באתר של אור יש קטלוג כלים טכנולוגיים ענק, לקטלוג-> https://www.learntech.co.il/toolscatalogue/