כיצד חושבים ועושים חינוך | פרופ' יורם הרפז | פרק 35
פרופ' לחינוך יורם הרפז הוא מרצה בכיר במכללת בית ברל ומכללת אלקאסאמי. הרפז הוא אושיה ומוביל דעה בעולם החינוך והלמידה הידוע כמרצה יוצא דופן בעל כריזמה ואמירות ייחודיות הנשארות איתך ומהדהדות בראשך עוד זמן רב לאחר מכן. בפרק אנו מדברים רבות על מהות החינוך, פרופ' הרפז מציג מי רוצה להשכיח מאיתנו מלשאול מהן מטרות החינוך, למה ילדינו מבלים 12 שנים ויותר מ-16 אלף שעות במערכת? ועוד. האזינו לפרק שיגדיל לכם את הרעב לדעת עוד על עולם החינוך.

מוזמנים/ות לשתף:

בפרק נדבר בין השאר על הסוגיות הבאות:

  • הכרות (איך הגעת לחינוך?)
  • מהן מטרות החינוך? (השאלה הנשכחת)
  • איך למדנו בעבר ואיך נוצרו בתי הספר? (מהו מלכוד 21?)
  • מהי 'רווחה דיגיטלית?' ומהו ה'כשל הנטורליסטי'?
  • פרופ' הרפז כתב: "למידה בהקשר חינוכי אינה תהליך טבעי הנחקר במעבדות של מדענים המאלפים עכברים, יונים וקופים ומפיקים מתצפיותיהם תיאוריות למידה". האם משפט זה למעשה מערער על כמעט כלל תאוריות הלמידה הקיימות?
  • האם החינוך היום לא מלמד לחשוב?
  • מודל 6 הצעדים של הרפז לחינוך (למה הוא נוצר? מיפוי שלו)
  • אתה מקדם חינוך לחשיבה, האם כבר לא מחנכים לחשוב? (ספוילר: בית הספר מלמד ילדים לא לחשוב)
  • תרגיל מחשבתי: פרופ' הרפז קיבלת מינוי להיות שר החינוך, מה היית משנה במערכת החינוך?

שמעו בנגן

קישורים רלוונטיים

לאתר של פרופ' הרפז – לחצו כאן

לספר 'ילדי מעיין' – לחצו כאן

לספר 'כיצד לתכנן סביבה חינוך בשישה צעדים – המדריך' – לחצו כאן

לספר חינוך כמערכת מורכבת' – לחצו כאן

לספר 'מיתוסים אורבניים בלמידה ובחינוך' – לחצו כאן

לספר 'עוד מיתוסים אורבניים בלמידה ובחינוך' – לחצו כאן

האזינו בפלטפורמה הנוחה לכם

פרקים

שמעתם/ן על הספר 'למידה אבולוציונית'? בואו לקרוא עוד…

דילוג לתוכן