בפרק נדבר בין השאר על הסוגיות הבאות:
- הכרות (איך הגעת לחינוך?)
- מהן מטרות החינוך? (השאלה הנשכחת)
- איך למדנו בעבר ואיך נוצרו בתי הספר? (מהו מלכוד 21?)
- מהי 'רווחה דיגיטלית?' ומהו ה'כשל הנטורליסטי'?
- פרופ' הרפז כתב: "למידה בהקשר חינוכי אינה תהליך טבעי הנחקר במעבדות של מדענים המאלפים עכברים, יונים וקופים ומפיקים מתצפיותיהם תיאוריות למידה". האם משפט זה למעשה מערער על כמעט כלל תאוריות הלמידה הקיימות?
- האם החינוך היום לא מלמד לחשוב?
- מודל 6 הצעדים של הרפז לחינוך (למה הוא נוצר? מיפוי שלו)
- אתה מקדם חינוך לחשיבה, האם כבר לא מחנכים לחשוב? (ספוילר: בית הספר מלמד ילדים לא לחשוב)
- תרגיל מחשבתי: פרופ' הרפז קיבלת מינוי להיות שר החינוך, מה היית משנה במערכת החינוך?