לחבר את האיים ליבשה | פרופ' ענת זוהר | פרק 38
ענת זוהר היא פרופסורית מן המניין, עומדת בראש המרכז לחקר למידה והתפתחות של מורים באוניברסיטה העברית, וחברת סגל במכון מנדל למנהיגות חינוכית. מחקריה עוסקים בפיתוח חשיבה של תלמידים ומורים. בעברה שימשה כיו"ר המזכירות הפדגוגית במשרד החינוך והובילה את הרפורמה "אופק פדגוגי – חינוך לחשיבה". בפרק מיוחד זה עבור חודש הספר נתמקד בספרה 'לחבר את האיים ליבשה' ובשאלה איך לחולל רפורמה מוצלחת בלב הפועם של ההוראה והלמידה.

מוזמנים/ות לשתף:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

בפרק נדבר בין השאר על הסוגיות הבאות:

  • הכרות
  • למה קראת לספר בשמו 'לחבר את האיים ליבשה'?
  • מי הקהל יעד המרכזי של הספר?
  • מדוע כמעט, אם לא כל, הרפורמות שהתבצעו במערכת החינוך לא הצליחו? מה ניתן לעשות כדי שרפורמות חינוך יצליחו יותר בעתיד ?
  • התקציב הכי גדול במדינה הוא תקציב החינוך, "לפעמים בא לי לבכות…כל ההשקעה הזו הלכה על 'ברזלים'" (סיפור מקרה)
  • מי הבוגר הרצוי של מערכת החינוך?
  • האם נדרש לבצע מעבר מלמידה של מידע ללמידה של מיומנויות וכישורים? (וההבדל בין מידע לידע)
  • האם כיום בתי הספר בישראל מלמדים את הילדים לחשוב?
  • מהי האוטופיה? מה התפישה שלך לגבי דמות הבוגר?
  • מה יש לך לומר לאנשי ונשות החינוך שמאזינים?

שמעו בנגן

קישורים רלוונטיים

לספר 'לחבר את האיים ליבשה'- לחצו כאן

לאתר של פרופ' זוהר- לחצו כאן

האזינו בפלטפורמה הנוחה לכם

פרקים

דילוג לתוכן