לחבר את האיים ליבשה | פרופ' ענת זוהר | פרק 38
ענת זוהר היא פרופסורית מן המניין, עומדת בראש המרכז לחקר למידה והתפתחות של מורים באוניברסיטה העברית, וחברת סגל במכון מנדל למנהיגות חינוכית. מחקריה עוסקים בפיתוח חשיבה של תלמידים ומורים. בעברה שימשה כיו"ר המזכירות הפדגוגית במשרד החינוך והובילה את הרפורמה "אופק פדגוגי – חינוך לחשיבה". בפרק מיוחד זה עבור חודש הספר נתמקד בספרה 'לחבר את האיים ליבשה' ובשאלה איך לחולל רפורמה מוצלחת בלב הפועם של ההוראה והלמידה.

מוזמנים/ות לשתף:

בפרק נדבר בין השאר על הסוגיות הבאות:

  • הכרות
  • למה קראת לספר בשמו 'לחבר את האיים ליבשה'?
  • מי הקהל יעד המרכזי של הספר?
  • מדוע כמעט, אם לא כל, הרפורמות שהתבצעו במערכת החינוך לא הצליחו? מה ניתן לעשות כדי שרפורמות חינוך יצליחו יותר בעתיד ?
  • התקציב הכי גדול במדינה הוא תקציב החינוך, "לפעמים בא לי לבכות…כל ההשקעה הזו הלכה על 'ברזלים'" (סיפור מקרה)
  • מי הבוגר הרצוי של מערכת החינוך?
  • האם נדרש לבצע מעבר מלמידה של מידע ללמידה של מיומנויות וכישורים? (וההבדל בין מידע לידע)
  • האם כיום בתי הספר בישראל מלמדים את הילדים לחשוב?
  • מהי האוטופיה? מה התפישה שלך לגבי דמות הבוגר?
  • מה יש לך לומר לאנשי ונשות החינוך שמאזינים?

שמעו בנגן

קישורים רלוונטיים

לספר 'לחבר את האיים ליבשה'- לחצו כאן

לאתר של פרופ' זוהר- לחצו כאן

האזינו בפלטפורמה הנוחה לכם

פרקים

שמעתם/ן על הספר 'למידה אבולוציונית'? בואו לקרוא עוד…

דילוג לתוכן